70% מיהודי צרפת ובלגיה מתעניינים כיום בדירה לצרכי עלייה

    דוד קורצווייל No Comments on 70% מיהודי צרפת ובלגיה מתעניינים כיום בדירה לצרכי עלייה
    8:30
    22.05.24
    הרב אריה אטינגר No Comments on "הרב, תעזור לי – אשתי מאיימת בגירושין"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מניתוח שערכה חברת "בית בישראל" עבור חברת "אביסרור משה ובניו" לרגל ההערכות שמספר העולים מצרפת ומבלגיה עומד לזנק בשנה הקרובה, עולה כי בעקבות אירועי הטרור בפריז ובבלגיה כ- 70% מיהודי צרפת ובלגיה מתעניינים כיום ברכישת דירה לצרכי עלייה ורק כ- 30% מתעניינים ברכישת דירות לצרכי השקעה או נופש.

    לפיכך ניתן גם לראות שינוי בשיקולים של יהודי צרפת ובלגיה בבחירת הישוב בו יגורו.

    בעבר מרבית הרוכשים היו בעלי ממון שהעדיפו לרכוש דירות נופש ליד הים והערים המבוקשות ביותר על ידי הצרפתים היו נתניה, תל-אביב, אשדוד ורעננה ובקרב היהודים המסורתיים יותר ירושלים אך כיום השיקולים השתנו.

    חלק גדול מיהודי צרפת ובלגיה שמעוניינים כעת לעשות עלייה לישראל הינם בעלי משפחות עם ילדים, זוגות צעירים, סטודנטים, בעלי השכלה ובעלי מקצועות מבוקשים – רובם אינם בעלי ממון וידם אינם משגת לרכוש דירות בירושלים, רעננה, תל אביב, נתניה ואפילו באשדוד.

    סרג' חדד ועמנואל ותארי העומדים בראש חברת "בית בישראל" המארגנת ירידי דירות לתושבי חוץ ומתמחים בפרסום ושיווק למגזר הצרפתי והבלגי, מציינים כי מפת ההתיישבות של יהודי צרפת ובלגיה עומדת להשתנות. השיקול החשוב ביותר עבור העולים הללו הוא חיי קהילה, ומגורים בסמוך לעולים נוספים שמקורם מארצות מגוריהם על מנת להקל עליהם את חבלי הקליטה , שיקול שני הוא מקורות תעסוקה סמוכים ומוסדות חינוך טובים. עקב מגבלת ההון אנו רואים התעניינות גדלה והולכת של עולים לרכוש דירות בערים כמו אשקלון שבה יש תנופת בניה גדולה והמחירים עדיין סבירים מאוד או רחובות שנהנית מקרבה למרכז, בהם יש מוסדות אקדמאים גדולים וקהילה מסורתית ענפה.

    לדבריהם, באמצעות מדיניות ממשלתית תומכת ניתן גם לכוון קבוצות עולים צרפתים ובלגיים לערים נוספות בפריפריה כמו קריית גת, חריש או עפולה בהן יש היום היצע גדול של דירות במחירים נמוכים.

    סרג' חדד מציין כי בתקופה זו חשוב מאוד שקובעי המדיניות בבנק ישראל יגמישו לעולים החדשים את הקריטריונים לקבלת משכנתא, היות ולאחרונה נקבעו קריטריונים מכבידים ודרישות הון עצמי גבוה כדי לקבל משכנתא לרכישת דירה, מה שרבים מקרב העולים העכשוויים יתקשו לעמוד בכך.



    0 תגובות